Thursday, January 26, 2012

After long rest....

Assalamualaikum & salam sejahtera semua...

first of all nak mohon maaf banyak2 coz dah lama sangat tak update blog....ehh ada ke org nak baca?...hehehe...perasan sendiri je...

Sekarang sudah 4 bulan selepas melahir baby boy pada 24 September 2011, mmg byk pengalaman yg hendak dikongsi bersama...tapi pelan2 lah yea..dari pengalaman mengandung, menghitung hari, mengharungi saat2 getir bersalin, semasa berpantang dan mcm2 lagi...nanti2 kalau ada masa dan rajin ckit saya akan buat entry baru. Buat masa sekarang, mmg saya sendiri masih blur sangat, sudah masuk kerja lebih kurang 4 minggu...mcm2 kena handle balik after 3months confinement leave...seriously saya bagitau mcm budak baru belajar, tepu rasa kepala otak!...

Plus dah ada baby baru...tentu ada rutin baru kan, anak ke3 nih special ckit...coz am aware bout breastfeeding awal2...so sekarang saya mmg fully breasfeeding tis little one. Pasal ni juga saya akan ceritakan kemudian. Rutin baru sekarang ialah aktiviti mengepam susu lerr...kena adjust dengan tugas kat ofis, adjust waktu workout dan sebagainya...agak busy tapi seronok:))

Pasal diet & workout, mmg masih di teruskan cuma pandai adjust sendiri laaa...no strict diet lagi, perut cepat lapar coz baby menyusu serta saya juga buat aktiviti memerah susu. Berat sekarang blom back to normal, cuma ramai orang tegur nampak kurus...yeke?...Tapi mmg masih berat sangat....heee...sekarang tengah usaha buang lemak2 berlebihan melalui senaman, coz strict diet tak boleh dilancarkan....heeeee...sekian trimas:))



~ fresh from oven(24.09.2011 @ 8.20pm) ~


~ my kids...my heart & my soul ~


~ baby cukur jambul, 1month old ~

No comments: