Wednesday, October 20, 2010

another story

salam sejahtera semua....

saya rasa tak berapa sihat 2-3 hari ni, malas pula nak amik mc. due to busy schedule and my antibody mmg worse, cepat sgt kena demam, flu, sore troat & mcm2 lagi...boring betul. This week kena keluar travelling, masa sangat terhad so kena sedia bekal awal2. Rasanya ok kot, dapat sesuaikan diri:p...hehehe....cuma yg sedih nya tak dapat workout mon & tue, badan tak sedap..kepala pening je.

Luckily on sat & sun ada pegi jog dan saya telah pecah kan rekod saya sendiri kot, dapat lari 4 pusingan (on track) this week tanpa berhenti2. Before this mmg saya selalu jog, tapi selalu cepat mengah & letih, jadi stop2 la kan....amik nafas kejap, tapi semenjak follow this diet mmg i rasa amazing. Last 2 weeks i start jog, firts time dpt buat 3 round tanpa henti2:)...kira yg last weekand punya larian merupakan pencapaian baru la(metabolisme makin tinggi kot)...kekeke...1 round = 1000m, 4 round = 4000m...yeaaaahh...walaupun ckit, saya tetap berbangga sangat2:))

Last sunday, naik scale...adalah lah juga penurunan ckit...from 57.9kg->57.1kg(lost 0.8 je)......hmmm....tak byk turun pun, maybe last weekdays saya tengah period kot, tapi alhamdulillah pemakanan tetap terjaga. Its okay, i mmg jangka penurunan agak lmbt coz byk sangat halangan,i dah buat yg terbaik dah...sometimes TERpaksa makan makanan yg tak sepatutnya, sometimes tak de masa lansung workout...how i wish i become fulltime housewife kan?...dapat lebih masa ckit nak atur diet, family, anak2 dan lain2 yg sewaktu dgn nya....
sabor je la...
apa2 pun, i mmg tak letak target terlalu tinggi utk penurunan berat badan tuh, cukup lah seminggu turun 0.5 - 1 kg je, itu dah cukup menyenangkan hati kan.....:))

sekian dulu...nak siap2 pegi travelling dah ni...daaa...


~ bila agak nye sy dapat jog kat tepi pantai mcm ni?...berangan je dulu..:p~

No comments: