Friday, January 28, 2011

sepatutnya bersyukur

salam hari jumaat....

pagi ini sy baru masuk office coz semalam travelling, jadi activity pagi2 of coz la blogwalking lerr...so terbaca la blog kawan seperjuangan...tetiba rasa kesian, kawan2 yang menghadapi masalah untuk bersenam menggunakan cd Jillian Michael...means byk menggunakan pergerakan kaki la...dulu baca blog akak sorang ni, ada masalah sakit lutut...susah nak workout ikut JM...now sorang lagi ada masalah kat bahagian pergelangan kaki...pun tak boleh bersenam ikut JM coz banyak loncat2...

apabila baca masalah dia orang ni buat saya tersentak seketika... mereka sangat bersemangat nak kuruskan badan dengan cara yang sihat iaitu jaga makan dan bersenam...tetiba pula ada masalah kaki, rasa kesian pula...memang lah semua tu Allah yang tentukan....pasti ada hikmah di sebalik apa yg berlaku kan....Insyallah:)

tapi masalah nye adalah sy rasa bersalah kepada diri sy sendiri yg selalu skip workout ....walaupun tiada masalah kaki mcm mereka...tapi masalah saya cuma selalu tak cukup masa...selalu keletihan...eiiii...benci betul dgn diri sendiri...selalu sangat bagi alasan...cehhh...!

sepatutnya sy bersyukur sangat kerana boleh bersenam tanpa masalah lain2....kenapalah saya jadi sangat pemalasssss??????????......huhuhuhu....sebenarnya saya nak blast diri saya sendiri.....dah manja sangat skrg....came on laaaa....!!!!

No comments: